Beställ intyg från Tranås kommun (arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg med mera)
Den här tjänsten kräver inloggningHär kan du som arbetar eller har arbetat i Tranås kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg, inkomstintyg eller intyg om förlorad arbetsinkomst.
Vi behandlar beställningar i den ordning de kommer in. Handläggningstiden är mellan 1-14 arbetsdagar.
-
Arbetsgivarintyg
Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. Arbetsgivarintyg skickas digitalt till arbetsgivarintyg.nu -
Årsinkomst till Försäkringskassan
Årsinkomst till Försäkringskassan lämnas på Försäkringskassans webbplats när de har uppmanat dig om detta. I annat fall skickas det till dig via e-post eller sms. -
Tjänstgöringsintyg
Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning. Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning. -
Inkomstintyg
Inkomstintyget innehåller uppgifter om anställning och inkomst. Ett inkomstintyg kan du behöva om du har ärenden gällande banken, barnomsorg, försäkringsbolag, bostadsbolag med mera. -
Intyg om förlorad arbetsinkomst
Intyg om förlorad arbetsinkomst används när du behöver styrka vilken arbetsinkomst du förlorat för att exempelvis medverka i fackliga möten eller andra aktiviteter.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- Adress
- E-postadress
- Personnummer
- Mobilnummer
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Vid inloggning med e-legitimation hanteras ditt personnummer och lagras på Mina sidor, även om det inte sparas i den enskilda e-tjänsten. Därför informerar vi om att personnumret hanteras i samtliga e-tjänster som kräver e-legitimation.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
2 år
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Klagomål rörande personuppgiftshanteringen i tjänsten kan lämnas till tillsynsmyndigheten, Datainspektionen. Besök Datainspektionens hemsida (https://www.datainspektionen.se/vagledningar/for-dig-som-privatperson/klagomal-och-tips) för mer information om hur du lämnar klagomål.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kansli@tranas.se
Lönesupport, Tranås kommun
lon@tranas.se
0140-681 00 (växeln)
Följande behövs för e-tjänsten
- E-legitimation
- Så här skaffar du e-legitimation (öppnas i nytt fönster)