Beställ intyg från Tranås kommun (arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg med mera)

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Här kan du som arbetar eller har arbetat i Tranås kommun beställa arbetsgivarintyg, tjänstgöringsintyg, inkomstintyg eller intyg om förlorad arbetsinkomst.

Vi behandlar beställningar i den ordning de kommer in. Handläggningstiden är mellan 1-14 arbetsdagar.

  • Arbetsgivarintyg 
    Arbetsgivarintyget innehåller uppgifter om hur mycket och när du har arbetat, vilken lön du har haft och varför arbetet upphörde. Arbetsgivarintyg skickas digitalt till arbetsgivarintyg.nu

  • Årsinkomst till Försäkringskassan
    Årsinkomst till Försäkringskassan lämnas på Försäkringskassans webbplats när de har uppmanat dig om detta. I annat fall skickas det till dig via e-post eller sms.

  • Tjänstgöringsintyg
    Tjänstgöringsintyget innehåller uppgifter om anställningstid och befattning.  Ett tjänstgöringsintyg använder du för att styrka dina meriter när du söker arbete eller utbildning.

  • Inkomstintyg
    Inkomstintyget innehåller uppgifter om anställning och inkomst. Ett inkomstintyg kan du behöva om du har ärenden gällande banken, barnomsorg, försäkringsbolag, bostadsbolag med mera.

  • Intyg om förlorad arbetsinkomst
    Intyg om förlorad arbetsinkomst används när du behöver styrka vilken arbetsinkomst du förlorat för att exempelvis medverka i fackliga möten eller andra aktiviteter.

Följande behövs för e-tjänsten

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa